Dzień Pluszowego Misia
25 listopada to dzień, kiedy na świecie obchodzi się urodziny pluszowego misia.
Miś jest przyjacielem dzieci, czy wypada zapomnieć o urodzinach przyjaciela?
Z okazji Święta Pluszowego Misia, zorganizowaliśmy uroczystość w naszym przedszkolu, na którą zaprosiliśmy naszych kolegów z przedszkola w Zakrzewku. Każde dziecko przyniosło swojego misia – pluszaka. Zabawka ta towarzyszy dzieciom wiele lat, to nie tylko pluszowa przytulanka, to „ktoś” bardzo bliski, czuły, cierpliwy i często niezastąpiony zarówno w chwilach radości jak i smutku. Misie są powiernikami dziecięcych tajemnic, ocierają łzy, pomagają zasypiać.
W tym dniu atrakcji nie brakowało…Przez cały czas towarzyszyły nam słowa zabawy: „jeżeli chcesz mieć humor dzisiaj to baw się razem z misiem -hej”, którą to właśnie zabawą zaczęliśmy wspólny misiowy dzień. Poznaliśmy historię pluszowego misia, przedstawiliśmy pozostałym dzieciom swojego przyjaciela, tańczyliśmy z misiem przy „misiowych” piosenkach. Wspólnymi siłami wykonaliśmy dwa piękne portrety misia. Poznaliśmy ciekawostki o misiach występujących w przyrodzie, misie w literaturze oraz bajce. Wspólnie wysłuchaliśmy utworu literackiego czytanego przez panią Wiesię w ramach propagowania akcji CPCD, a na zakończenie obejrzeliśmy bajkę z serii „Mały miś”.
W podziękowaniu za zabawę, pluszowe przytulanie, łez ocieranie, za sekretów dochowanie- każdy miś otrzymał „Medal dla misia”.
Dzieciom i pani Wiesi z przedszkola w Zakrzewku dziękujemy za wspólną zabawę!
POCZTA
Na początku grudnia przeprowadziliśmy zajęcia na temat poczty, które realizowaliśmy metodą projektu.
Stworzyliśmy siatkę pojęć poprzez podanie swoich skojarzeń związanych z terminem poczta. Odpowiedzieliśmy wspólnie na pytania: Czego chcemy się dowiedzieć o poczcie?
i Jak możemy się tego dowiedzieć?
Podczas zajęć poznaliśmy czym różni się pocztówka od listu, jak wygląda symbol Poczty Polskiej, ułożyliśmy historyjkę obrazkową przedstawiającą drogę listu od nadawcy do adresata na podstawie wiersza List I. Salach . Składaliśmy pocztówki z części, przeliczaliśmy znaczki i koperty. Samodzielnie wykonaliśmy kopertę, którą później nasza pani adresowała. Znamy już swój adres i wiemy, w którym miejscu nakleić znaczek na list. Wspólnie wykonaliśmy dwie skrzynki pocztowe: jedna posłużyła nam później w zabawie, druga była prezentem. W naszej sali stworzyliśmy kącik tematyczny, w którym bawiliśmy się „w pocztę” ucząc się przy tym właściwego zachowania na poczcie oraz nazewnictwa rzeczy, które można tam kupić lub załatwić.
Na koniec wybraliśmy się na wycieczkę do pobliskiego Urzędu Pocztowego, gdzie przywitał nas naczelnik tego urzędu. Nasz ekspert pokazał nam pocztę i jej działanie. Każdy z nas mógł zadać mu pytanie, przymierzyć torbę listonosza, zobaczyć jak sortuje się listy, wrzucić list do odpowiedniego worka, przybić pieczęć na swojej pamiątkowej pocztówce.
Bardzo ważnym elementem projektu stało się przygotowanie, a następnie wysłanie listu do Św. Mikołaja. Każde dziecko narysowało swój wymarzony prezent. Obrazek dzieci włożyły do koperty zaadresowanej przez swoich rodziców. W porozumieniu nauczyciela z rodzicami listy trafiły właśnie do rodziców, bo to przecież oni byli najbardziej zainteresowani marzeniami swoich pociech. Ale to nasza dorosłych tajemnica ;)
INTEGRACJA DZIECI Z FILII PRZEDSZKOLNYCH
Mój brat wciąż czyta o kosmitach / planetach,gwiazdach, galaktykach,/ a ja literek znać nie muszę-/inaczej w kosmos dziś wyruszę!/Ze sympatycznym panem,/co planetarium ma dmuchane./Słońce,planety,gwiazdozbiory- /to zasób wiedzy całkiem spory! Lecz żeby umysł sprawnie działał ,/potrzeba mu zdrowego ciała./więc ręce,nogi idą w ruch,/ to pan od tańca działa za dwóch:/ taniec żołnierza,misia, ,,sałatka"-/dla przedszkolaka nie lada gratka !/ Gdy tylko chwila wolna była ,/to pani Gosia nas bawiła./Najpierw nas wkoło ustawiła ,/a potem w kosmos wyprawiła ./Skafander każdy z nas założył /i gwiazdy już w przestrzeni łowił/czasu na nudę nie mieliśmy,/bo póżniej kolorowaliśmy-/ekstra rakiety kosmonautów-/ z kosmosem przecież nie ma żartów!/ każdy się starał ile siły,/ aby pojazdy piękne były/ i na wystawie się pyszniły./A to nie koniec był atrakcji -/pan aktor wkracza już do akcji !/Już się zmieniamy w koty , żaby, / smoki, rycerzy i baby jagi./ To wszystko dzieje się z tej racji,/ że był to Wielki Dzień Integracji!/więc dzieci z wszystkich filii przybyły/i wspólnie świetnie się bawiły/Drodzy Rodzice-w gromadzie fajniej,/więc Wasz wysiłek nie był na marne !!! /Dzieci radosne miały miny.../ może to kiedyś powtórzymy ?
autor: Wiesława Gajkowska