Urząd Gminy Łysomice

Dziś jest: 10.02.2016
Imieniny: Jacentego, Elwiry, Jacka

Treść

W sobotę 29.09.2007 roku odbyła się kolejna wycieczka w ramach programu „Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w roku 2007”.

22 uczniów z naszej szkoły wraz z uczniami ze Szkoły Podstawowej w Ostaszewie brała udział w wycieczce do Rogowa, gdzie znajduje się piękny park dinozaurów. Po drodze jednak odwiedziliśmy Park Zdrojowy w Inowrocławiu, gdzie wędrując tarasem widokowym, umieszczonym na tężniach, podziwialiśmy rozległy widok i wdychaliśmy zdrowe, morskie powietrze

W Rogowie powitały nas dinozaury. Dodać należy, że nie wykazywały one żadnych niepokojących zachowań, jedynie przyglądały nam się z pewnym zaciekawieniem. Musieliśmy chyba wzbudzić ich sympatię, bo stały jak zauroczone. Gady – naturalnej wielkości , sięgającej nawet 25 metrów też wzbudziły naszą sympatię. Tablice umieszczone przy ścieżce edukacyjnej szczegółowo informowały nas o pochodzeniu, wielkości,  także o czasie, w którym żyły dinozaury – odległości czasowe były trudne do wyobrażenia.

Potem można było bardzo miło spędzić czas na placu zabaw, którego wielkość i wyposażenie zrobiły na nas wrażenie.

Wybawieni i wypoczęci udaliśmy się na lekcję plastyczną , gdzie po rozwiązywaniu rebusów przystąpiliśmy do malowania miniaturowych dinozaurów. Wymagało to od nas cierpliwości i zręczności, ale efekt był przyjemny dla oka.

Po obiedzie, w drodze powrotnej odwiedziliśmy prastarą Kruszwicę. Majestatyczna Mysia Wieża przywitała nas bardzo dostojnie. Wspinając się na jej szczyty mieliśmy  zadanie do wykonania: trzeba było policzyć schody. Na samej górze okazało się, że zadanie było bardzo trudne, bo tylko jedna osoba – dziewczynka z Ostaszewa podała prawidłowy wynik: 173 stopnie. Z Mysiej Wieży było bardzo blisko do przystani, gdzie czekał na nas statek wycieczkowy „Świtezianka”, który zabrał nas w rejs po jeziorze Gopło.

W drodze powrotnej czekała nas jeszcze jedna niespodzianka – lody w McDonaldzie.

A potem – to już prosto do domu.

Witamy na portalu społecznościowym Facebook profil Urzędu Gminy Łysomice

Warto zobaczyć

Podświetlenie kościoła w Papowie Toruńskim
Ankieta
Polecamy
ePUAP
Lokalna Grupa Działania „Ziemia Gotyku” (LGD)