Strona główna
Struktura serwisu
Wyślij wiadomość
Dziś jest: 10.02.2016
Imieniny:
Jacentego, Elwiry, Jacka
MenuTreść
Jesteś tutaj:
WYDZIAŁ DODATKÓW MIESZKANIOWYCH Czynności: Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Pracownik: Anna Sołtysińska Adres: ul. Warszawska 8; Telefon: (056) 678-36-00 PODSTAWA PRAWNA: 1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.). WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego stanowiący załącznik Nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. Nr 156, poz.1817 ze zm.) - potwierdzony przez zarządcę lub osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny. 2. Deklaracja o wysokości dochodów* wszystkich członków gospodarstwa domowego – stanowiąca załącznik Nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. Nr 156, poz.1817 ze zm.). 3. Właściciel domu jednorodzinnego jest obowiązany dołączyć do wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego dokumenty potwierdzające wielkość powierzchni każdego z pomieszczeń znajdujących się w zajmowanym budynku (lokalu), a w szczególności pokoi, kuchni, spiżarni, przedpokoi, alków, holi, korytarzy, łazienki oraz innych pomieszczeń służących mieszkalnym i gospodarczym potrzebom lokatorów oraz stan wyposażenia technicznego budynku. 4. Na żądanie organu osoba pobierająca dodatek jest obowiązana udostępnić dokumenty potwierdzające wysokość dochodów wykazanych w deklaracji o dochodach. 5. Orzeczenie o niepełnosprawności z którego wynika, że osoba niepełnosprawna wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju - chodzi o orzeczenia wydane po 23 listopada 2004 r. Do orzeczeń wydanych przed tą datą ale nadal obowiązujących a nie zawierających zapisu o dodatkowym pokoju - należy dołączyć zaświadczenie lekarskie z przedmiotowym zapisem. 6. W przypadku zasądzonych alimentów, których ściągalnością zajmuje się komornik należy przedstawić zaświadczenie o wysokości faktycznie wyegzekwowanych kwot od dłużnika w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku przez wnioskodawcę. DO WGLĄDU: 1. Tytuł prawny do zajmowanego lokalu (umowa najmu, podnajmu, akt własności). 2. Naliczenie czynszu za miesiąc w którym składany jest wniosek. 3. Rozliczenia mediów (c.o., woda, ścieki, śmieci w deklarowanym okresie). 4. Zaświadczenia o dochodach brutto wszystkich członków gospodarstwa domowego uzyskanych w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku. 5. Zaświadczenie z uczelni o wysokości stypendium socjalnego, naukowego i unijnego. 6. Decyzje o przyznanych świadczeniach rodzinnych. 7. Zaświadczenie o wysokości dochodu brutto uzyskanego z praktycznej nauki zawodu. 8. Rachunek (faktura - OPŁACONE) za energię elektryczną – przedstawiają osoby zamieszkujące w lokalach nie wyposażonych w instalację doprowadzającą energię cieplną do celów ogrzewania, w instalację ciepłej wody oraz w instalację gazu przewodowego. 9. Zaświadczenie z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o uzyskiwanych dopłatach unijnych dla osób posiadających gospodarstwa rolne. OPŁATY: Bez opłat. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: W ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych – w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. DODATKOWE INFORMACJE:
4. Wznowienie wypłaty dodatków mieszkaniowych następuje po uzupełnieniu wyżej wymienionych bieżących zaległości za zajmowany lokal, w ciągu trzech miesięcy od dnia wydania decyzji wstrzymującej wypłatę dodatku.
6. O wymogu zamieszkiwania w oddzielnym pokoju orzekają powiatowe zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności.
Wniosek do pobrania LinkiWarto zobaczyćWarto zobaczyć
Ankieta
Polecamy
|
||
Dane kontaktoweUrząd Gminy Łysomiceul. Warszawska 8, 87-148 Łysomice tel. (56) 678-32-22, 678-33-95 tel./fax (56) 678-35-05 sekretariat@lysomice.pl Licznik odwiedzin: 6235
Ostatnia aktualizacja: 2011.07.08
Copyright © UG Łysomice
|