Strona główna
Struktura serwisu
Wyślij wiadomość
Dziś jest: 10.02.2016
Imieniny:
Jacentego, Elwiry, Jacka
MenuTreść
Jesteś tutaj:
OGŁOSZENIE Łysomice: Wykonanie przebudowy drogi gminnej - ul. Leśna w Papowie Toruńskim - Osieki (I etap) wraz z sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 10 lat. Numer ogłoszenia: 187961 - 2010; data zamieszczenia: 15.07.2010 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łysomice , ul. Warszawska 8, 87-148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (056) 678 32 22, faks (056) 678 32 22 w.23. · Adres strony internetowej zamawiającego: www.lysomice.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie przebudowy drogi gminnej - ul. Leśna w Papowie Toruńskim - Osieki (I etap) wraz z sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 10 lat.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie przebudowy drogi gminnej - ul. Leśna w Papowie Toruńskim - Osieki (I etap) wraz z sfinansowaniem wykonanych robót spłacanych przez Gminę przez okres 10 lat. Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu przebudowy drogi gminnej - ulicy Leśnej w miejscowości Papowo Toruńskie - Osieki. Przebudowa polega na zmianie nawierzchni gruntowej na nawierzchnię asfaltowo - bitumiczną. 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dostarczoną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, z pozwoleniem na budowę, przedmiarami robót, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, postanowieniami umowy, która zostanie zawarta, zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi normami i przepisami. 3. Zakres robót obejmuje m.in.: 1) roboty pomiarowe z wytyczeniem jezdni wraz z poboczami, 2) roboty przygotowawcze, 3) wykonanie korytowania pod całą nawierzchnią drogi i zjazdów, 4) profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, 5) wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego o frakcji od 31,5 do 63 mm, 6) wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego o frakcji od 0 do 31,5 mm, 7) skropienie podbudowy emulsją asfaltową, 8) wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowych z warstwą wiążącą, 9) wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych z warstwą ścieralną, 10) wykonanie poboczy utwardzonych z mieszanki kruszywa i pospółki w proporcji 1:1, 11) wykonanie zjazdów oraz oczyszczenie i udrożnienie rowów, 12) ustawienie oznakowania pionowego. 4. Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje ponadto: 1) wykonanie kompletnego przedmiotu zamówienia; 2) obsługę geodezyjną polegającą na wytyczeniu trasy przebiegu drogi oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i złożenie materiałów w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej w Toruniu; 3) naprawienie urządzeń melioracyjnych zniszczonych w trakcie robót; 4) uporządkowanie pozostałej części terenu stanowiącego pas drogowy do granicy działek stanowiących drogę; 5) inne prace - związane z procesem budowy np. lokalizacja i regulacja wszelkich urządzeń znajdujących się w pasie drogowym ( zawory, hydranty, studzienki kanalizacyjne, telefoniczne, itp.) 5. Poza robotami bezpośrednio wynikającymi z dokumentacji projektowej przedmiot umowy obejmuje również wszystko to, co z technicznego punktu widzenia jest i okaże się niezbędne do zrealizowania przedsięwzięcia inwestycyjnego opisanego w dokumentacji projektowo-przedmiarowej. 6. Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu Długość odcinka drogi do przebudowy: 833,36m Jezdnia o szer. 5,50 m Pobocze utwardzone o szer.1 x 0,85 m Ciąg pieszo - rowerowy o szer. 2,5 m Klasa techniczna - droga klasy L Kategoria ruchu - KR1 Warstwa odsączająca z piasku gr.10cm Podbudowa z kruszywa łamanego twardego stabilizowanego mechanicznie - 20cm Warstwa wiążąca profilowana gr. 6cm z betonu asfaltowego Warstwa ścieralna profilowana gr. 4cm z betonu asfaltowego Zjazdy do nieruchomości jako umocniona szer. pobocza na trapezowej powierzchni zjazdu o wym. zgodnie z rysunkiem D-4 w wykonaniu z kostki betonowej Wykonanie kanalizacji deszczowej: o śr. 200 mm o długości 240,0 m o śr. 160 mm o długości 40,0 m Wykonanie urządzeń podczyszczających: np. firmy AWAS - separator - szt. 1 odstojnik piasku i błota - szt. 1 wylot do rowu - szt. 1 wykonanie studzienek ściekowych Ø 500 mm betonowe z wpustem żeliwnym- szt 4 wykonanie studzienek ściekowych Ø 425 mm np.: typu Wawin) z włazem żeliwnym - szt 4, studnie rewizyjne Ø 1200 mm gł. Do 2,0 m betonowe z włazem żeliwnym przejazdowym - szt. 2 Rozwiązanie kolizji w zakresie infrastruktury teletechnicznej TP S.A. - zgodnie z załączonym przedmiarem robót. Wykonanie oznakowania pionowego - szt. 40 Wykonanie oznakowania poziomego - m2 136,4 Wykonanie osłon energochłonnych - m 40,0 Wycinka istniejącego drzewostanu. 7. Wykonawca w celu prawidłowej oceny zakresu robót niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy przeprowadzi wizję lokalną miejsca robót. 8. Przedmiotem zamówienia jest również usługa finansowa polegająca na dokonaniu przez Bank wykupu od Wykonawcy wierzytelności, jaką będzie wartość wykonanych robót budowlanych wraz z należnym podatkiem VAT.. II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.23.31.20-6, 45.23.32.21-4, 45.23.32.90-8, 66.11.00.00-4, 45.23.24.60-4. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed terminem składania ofert. III.2) ZALICZKI · Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW · III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 1)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 SIWZ; 2)aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 PZP; 3)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. · III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 PZP, których sposób oceny spełniania został opisany w ogłoszeniu o zamówieniu oraz pkt. 9 SIWZ, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, Wykaz musi być sporządzony wg wzoru nr 4 niniejszej SIWZ; · III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. · III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz musi być sporządzony wg wzoru nr 5 niniejszej SIWZ; · III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł. III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY · III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: · wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone · wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami · oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień · opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia · III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: · oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia · aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy · aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2. · III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: · nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lysomice.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łysomice 87-148 Łysomice ul. Warszawska 8 pok. nr. 1 (sekretariat). IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie Z up. Wójta
mgr Bożena Cieplińska
Sekretarz Gminy
Do wiadomości: 1/ Tablica ogłoszeń UG 2/ Strona Internetowa www.lysomice.pl 3/ a/a
data: 15.07.2010 Załączniki
Gmina Łysomice
87-148 Łysomice Ul. Warszawska 8 Strony Postępowania Przetargowego ZP-341-03/2010/01 z dnia 13.07.2010 r.
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759), zawiadamiam, że w związku z prowadzonym postępowaniem przetargowym dotyczącym zamówienia publicznego pn. „Zadanie I: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Gostkowo i Folsąg w gminie Łysomice oraz Zadanie II: Modernizacja ujęcia wody w Gostkowie – budowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Świerczyny w gminie Łysomice” do Zamawiającego zostały wniesione następujące zapytania z prośbą o wyjaśnienie:
1. Czy w świetle zapisów znowelizowanego art. 30 Prawa Zamówień Publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane), a w szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002
2. W myśl art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002 i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006 zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1.
3. Czy oferent, który wykonał należycie niżej wymienione zadania spełni wymóg X pkt 1 ppkt 1 SIWZ:
a.) Zadanie o zakresie rzeczowym:
-kanalizacja grawitacyjna PCV Ø200 10.128,20 mb
- kanalizacja grawitacyjna PCV Ø160 1.514,63 mb
- kanalizacja tłoczna PEHD Ø110 2.626,92 mb
- kanalizacja tłoczna PEHD Ø63 863,06 mb
- kanalizacja tłoczna PEHD Ø50 272,64 mb
- kanalizacja tłoczna PEHD Ø40 1.839,58 mb
- przepompownie sieciowe z systemem powiadamiania
GPRS i systemem wizualizacji 4 szt.
- przepompownie przydomowe 10 szt.
- chodnik z kostki betonowej 526,50 m²
- obrzeża betonowe 376,00 mb
- krawężniki betonowe 385,00 mb
- nawierzchnia z masy mineralno-bitumicznej gr. 6 cm
(warstwa wiążąca + warstwa ścieralna) +podbudowa 10 cm 6.901,00 m²
- nawierzchnia z masy mineralno-bitumicznej gr. 4 cm (warstwa ścieralna) 708,00 m²
- utrwalenie podwójne powierzchniowe grysem i emulsją asfaltową K-70% 4.111,00 m²
b.) Zadanie o zakresie rzeczowym
- wodociąg PE Ø160 mm 434,71 mb
- wodociąg PE Ø 200 mm 965,51 mb
- studnia głębinowa o gł. 60 m, wraz z obudową
typu „Lange” oraz ze sterowaniem 1 szt.
- kabel energetyczny YKY 5x2,5 2140 mb
- krawężniki betonowe 72 mb
- nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm 192 m²
- ogrodzenie z siatki 102 mb
c.) Zadanie o zakresie rzeczowym:
- kanał z rur kamionkowych śr. 200 mm 5850 mb
- kanalizacja tłoczna z rur o śr. 160 mm 5763 mb
- kanalizacja tłoczna z rur o śr. 110 mm 2303 mb
- kanalizacja tłoczna z rur PE śr. 63 mm 3520 mb
- przepompownie indywidualne 49 szt.
- przepompownie sieciowe wraz ze sterownikiem GPRS 3 szt.
- przyłącza grawitacyjne szt. 115 2458 mb
- roboty drogowe (nawierzchnie bitumiczne) 3800 m²
- droga utwardzona grysem 3200 m²
d.) Zadanie o zakresie rzeczowym:
- kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur PCV d=160 mm 1.704,0 m
- kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur PCV d=200 mm 173,0 m
- kanalizacja sanitarna tłoczna z rur PE d=63 mm 9.404,0 m
- kanalizacja sanitarna tłoczna z rur PCV d=110 mm 2.710,0 m
- przyłącza kanalizacji tłocznej z rur PE d=40 mm 3.167,0 m
- przyłącza kanalizacji tłocznej z rur PE d=63 mm 338,0 m
- przepompownie ścieków, miejscowe 98 szt.
e.) Zadanie o zakresie rzeczowym:
- kanalizacja sanitarna grawitacyjna PCV Ø400 571 mb
- kanalizacja sanitarna grawitacyjna PCV Ø315 279 mb
- kanalizacja sanitarna grawitacyjna PCV Ø250 1323 mb
- kanalizacja sanitarna grawitacyjna PCV Ø200 1233 mb
- kanalizacja sanitarna tłoczna PE Ø200 921 mb
- kanalizacja sanitarna tłoczna PE Ø110 313 mb
- tłocznia PI-P2 2 szt.
- wodociąg PE Ø160 1152 mb
- wodociąg PE Ø110 1582 mb
- wodociąg PE Ø90 384 mb
- przyłącze PE Ø32 86/947 szt./m
- nawierzchnia z kostki polbruk 315 m²
4. Pomiędzy projektem budowlanym a specyfikacją techniczną występują rozbieżności co do zastosowania odpowiedniego materiału rur na kanalizacji grawitacyjnej. W projekcie budowlanym kanalizacja grawitacyjna jest zaprojektowana z rur kamionkowych i PCV, natomiast w specyfikacji technicznej występują tylko rury PCV. Prosimy o informację które dane są prawidłowe?
5. W ramach Rozdziału III pkr 3.2 „Wiedza i doświadczenie” Zamawiający wskazał, iż uznanym za spełniającego warunki w postępowaniu będzie wykonawca, który przedłoży wykaz wykonanych robót w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy to w tym okresie, zawierający trzy zadania o charakterze złożoności porównywalnej z zakresem przedmiotu zamówienia poprzez przedstawienie referencji od poprzednich Zamawiających (…).
Wobec nieprecyzyjności podanego powyżej opisu warunku udziału w postępowaniu oraz powołaniu się przez Zamawiającego na dawne brzmienie przepisów Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane w zakresie odniesienia warunku do okresu pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, nie zaś jak to wynika z nowego brzmienia w/w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów- okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z wnioskiem:
a.) o dokonanie modyfikacji opisu warunku udziału w postępowaniu w ten sposób, iż sformułowanie „przed dniem wszczęcia postępowania” zostanie zastąpione sformułowaniem „przed upływem terminu składania ofert” zgodnym z aktualnym brzmieniem przepisów prawa w tym zakresie.
b.) o potwierdzenie czy wobec dokonania przez Zamawiającego podziału przedmiotu zamówienia na dwa odrębne zadania- modernizację/budowę Stacji Uzdatniania Wody oraz budowę kanalizacji słusznym jest stanowisko Wykonawcy, iż warunek udziału w postępowaniu polegający na potwierdzeniu wykonania trzech zadań o charakterze i złożoności porównywanej z zakresem przedmiotu zamówienia, należy odnieść odrębnie dla każdego zadania, tj. wykonawcy ubiegający się o udział w niniejszym postępowaniu winni wykazać się celem spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
trzema robotami budowlanymi polegającymi na wykonaniu stacji uzdatniania wody
oraz trzema zadaniami inwestycyjnymi polegającymi na wykonaniu kanalizacji sanitarnej.
Odpowiedzi:
Ad. 1. Wyroby budowlane powinny spełniać normy europejskie PN-EN.
Ad. 2. Do Wykonawcy będzie skierowane żądanie dotyczące oświadczeń o wprowadzonych do użytku i obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi.
Ad. 3. Oferent, który przedstawił opis wykonanego w pkt 3 zadania nie spełnia wymogów podanych w SIWZ – warunek nr X, pkt 1, ppkt 1.
Ad. 4. Kanalizacja grawitacyjna ma być wykonana z materiału rur – PCV, kl. S.
Ad. 5. Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację podanego w pkt 5 sformułowania „przed dniem wszczęcia postępowania”. Powinno być zastąpione sformułowaniem „przed upływem terminu składania ofert”.
Słuszne jest stanowisko Wykonawcy iż warunek udziału w postępowaniu polegający na potwierdzeniu wykonania trzech zadań o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem przedmiotu zamówienia, należy odnieść odrębnie dla każdego zadania, tj. wykonawcy ubiegający się o udział w niniejszym postępowaniu winni wykazać się celem spełnienia warunków udziału w postępowaniu: trzema robotami budowlanymi polegającymi na wykonaniu stacji uzdatniania wody oraz trzema zadaniami inwestycyjnymi polegającymi na wykonaniu kanalizacji sanitarnej.
Wójt Gminy Łysomice
mgr inż. Piotr Kowal
Do wiadomości:
1/ strony postępowania przetargowego wg rozdzielnika
2/ strona www.lysomice.pl
3/ tablica informacyjna Urzędu Gminy
4/ a/a
OGŁOSZENIE Świerczynki: Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej im. Leona Filcka w Świerczynkach, Gmina Łysomice w ramach rządowego programu (Radosna Szkoła) Numer ogłoszenia: 203842 - 2010; data zamieszczenia: 09.07.2010 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szkoła Podstawowa im. Leona Filcka , Świerczynki 7, 87-148 Świerczynki, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 6740905, faks 56 6740905. · Adres strony internetowej zamawiającego: www.lysomice.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej im. Leona Filcka w Świerczynkach Gmina Łysomice w ramach rządowego programu (Radosna Szkoła). II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę szkolnego placu zabaw, 2. wykonanie odwodnienia i przygotowanie terenu przeznaczonego pod budowę placu zabaw, 3. budowę, dostawę i montaż urządzeń na placu zabaw, 4. wykonanie i montaż na konstrukcjach, dostarczonych przez Wykonawcę, tablicy z regulaminem placu zabaw oraz napis o treści -Szkolny plac zabaw wyposażony w ramach programu RADOSNA SZKOŁA Zakres robót: W ramach realizacji zadania Wykonawca winien we własnym zakresie i na własny koszt (w ramach narzutu kosztów ogólnych do kosztorysu ofertowego): 1. wykonać i oddać przedmiot przetargu, zrealizowany zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, 2. zapewnić obsługę geodezyjną robót i wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, 3. utrzymać niezbędne zaplecze techniczne i plac składowy materiałów, 4. doprowadzić odpowiednie media na czas budowy wraz z uzyskaniem warunków technicznych, 5. zabezpieczyć teren budowy przed dostępem osób trzecich, 6. ubezpieczyć plac budowy, 7. utrzymać dojazdy do posesji w trakcie okresu realizacji, 9. uporządkować teren budowy. Wszystkie w / w elementy zamówienia zostaną ujęte w cenie ofertowej. 10. Przekazać dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie placu zabaw. II.3. Część Opisowa 1. Zakres zamówienia: a) opracowanie projektu budowlanego, uwzględniającego odwodnienie terenu oraz przygotowanie gruntu pod budowę placu zabaw (poleca się wykonanie badań geotechnicznych gruntu) - ok. 240m kw. z podziałem na: - nawierzchnia, amortyzująca upadek, na której zostanie zamontowany sprzęt rekreacyjny - ok.150 m kw., - strefa komunikacyjna - ok. 20 m kw. - przygotowanie terenu zielonego - ok. 70 m kw. wraz z wysianiem trawy, b) dostawa urządzeń zabawowych, c) wykonanie robót montażowych urządzeń zabawowych, d) wymagany zestaw sprzętu rekreacyjnego na placu zabaw: - zestaw sprawnościowy duży: o wym. ok. 9m x 6m składający się z wieży z dachem dwuspadowym, wieży sześciokątnej, mostu wiszącego na linach między wieżami, zjeżdżalni, drabiny poziomej, schodków prowadzących na jedną z wież oraz kratownicy do wspinania, - huśtawka podwójna siedziska z oparciami zawieszone na łańcuchach ocynkowanych: belka pozioma o długości ok. 3,50 m, - huśtawka wagowa drewniana zabezpieczona impregnatem o długości ok. 3 m, - pociąg z wagonikiem (drewno zaimpregnowane) o łącznej długości ok. 550 cm i szerokości 150 cm. - równoważnia drewniana (zaimpregnowane), składająca się z dwóch ramion (jedno ramię ze schodkami), ścianka wspinaczkowa z drewna impregnowanego- stolik z blatem pomalowanym w szachownicę wraz z ławkami(siedziska drewniane zaimpregnowane; konstrukcja metalowa)- stalowa ławka z oparciem - 2 sztuki: siedzisko i oparcie drewniane zabezpieczone impregnatem, e) wykonanie tablicy informacyjnej zawierającej regulamin korzystania z placu zabaw oraz napis o treści: Szkolny plac zabaw wyposażony w ramach programu rządowego RADOSNA SZKOŁA oraz jej zamontowanie wraz dostawą konstrukcji, f) wykonanie wszystkich niezbędnych prac potrzebnych do oddania do użytku przedmiotu zamówienia - wykonanie stref bezpieczeństwa urządzeń zabawowych, g) wykonanie ogrodzenia - zielona siatka z naciągiem o wys. 1,5 m, oczka siatki o wym. 60 mm x 60 mm, zielone słupki ogrodzeniowe o średnicy 4 cm, furtka zamykana na klucz- 2 sztuki, podmurówka, h) wszelkie koszty uzgodnień i odbioru ponosi wykonawca. 2. Nawierzchnia, na której zostanie zainstalowany sprzęt rekreacyjny winna amortyzować upadek dziecka z wysokości do 1,50 m . 3.Urządzenia rekreacyjne konstrukcji drewnianej. 4. Szkolny plac zabaw w strefie do zabaw i ćwiczeń ruchowych powinien być wyłożony nawierzchnią amortyzującą upadek dziecka z wysokości do 1,50 m, elastyczną Flexi-Step (lub równoważną) do stosowania na zewnątrz (zgodnie z normą bezpieczeństwa PN-EN1177 oraz certyfikat PZH), w kolorze pomarańczowym w odcieniu PANTONE: 152 C, RAL:2011 - Tieforange, zgodną z Polskimi Normami - wymagane warstwy: -Elastyczna nawierzchnia Fleki-Step (lub równoważna) - 4,5 cm -Kliniec 0-4 mm - 3cm -Tłuczeń 8 - 16 mm - 15 cm -Pospółka niesortowalna - 10 cm -Geotkanina -Obrzeże elastyczne na ławie betonowej 5x25x100cm natomiast w strefie komunikacyjnej (pod ścieżki) nawierzchnią syntetyczną typu tartan w kolorze niebieskim w odcieniu PANTONE: 540 C, RAL: 5003 - Saphirblau, zgodną z Polskimi Normami - wymagane warstwy: -Elastyczna nawierzchnia Fleki-Step (lub równoważna) - 3 cm -Kliniec 0-4 mm - 3cm -Tłuczeń 8 - 16 mm - 15 cm -Pospółka niesortowana - 10 cm -Geotkanina -Obrzeże elastyczne na ławie betonowej 5x25x100cm Z uwagi na dużą wilgotność terenu pod plac zabaw należy wykonać drenaż na całej powierzchni rurami PE perforowanymi w otulinie z geowłókniny, obsypany żwirkiem filtracyjnym. Odprowadzenie wykonać rurami PVC śr. 160 mm do kanalizacji deszczowej. 5. Sprzęt rekreacyjny musi posiadać co najmniej trzyletni okres gwarancji, powinien być wykonany z bezpiecznych i trwałych materiałów, powinien być zgodny z Polskimi Normami oraz z warunkami bezpieczeństwa określonymi w szczególności w przepisach o ogólnym bezpieczeństwie produktów. Plac zabaw musi być zgodny z normami bezpieczeństwa EN-1176 i EN-1177. 6. Wykonawca przedłoży zamawiającemu na zamontowane urządzenia zabawowe certyfikaty bezpieczeństwa, deklaracje odpowiedzialności za wyroby, instrukcje kontroli, obsługi i konserwacji, rysunki oraz oświadczenie o zgodności zamontowania urządzeń zabawowych z instrukcją montażu oraz nadawaniu się do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. 7. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na przedmiot umowy włącznie z wbudowanymi materiałami. Okres gwarancji i rękojmi ustala się na 36 miesięcy, liczonych od daty odbioru końcowego na całość zamówienia. 8. Wszelkie roboty, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, a nie zostały zgłoszone Zamawiającemu (mimo braku ich w dokumentacji przetargowej, a wynikające z przepisów Prawa Budowlanego, Polskich Norm lub norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane, sztuki budowlanej), nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych i będą musiały być wykonane przez oferenta na koszt własny. 9. Przy wykonaniu robót budowlanych należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami Prawa budowlanego (art. 10 ustawy z dnia 07.07.1994 r., tj. Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.23-9, 43.32.50.00-7. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.10.2010. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) przed terminem otwarcia ofert. III.2) ZALICZKI · Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW · III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 1)Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 2)Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub oświadczenie 3)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, oświadczenie. · III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. a) Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 2 robót, których przedmiotem jest budowa, przebudowa lub remont placu zabaw, bądź dostawa urządzeń wyposażenia placu zabaw o wartości co najmniej 50 000,00 zł każda, poprzez przedstawienie referencji od poprzednich Zamawiających. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do niniejszej SIWZ. · III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2 b ustawy, może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku, gdy podmiot(y) przedstawiający pisemne zobowiązanie, o którym mowa wyżej, będzie uczestniczył w części wykonania zamówienia, Zamawiający żąda przedłożenia przez ten podmiot(y) dokumentów i oświadczeń wskazanych w rozdziale 11 pkt 1 ppkt 1-3 niniejszej SIWZ oraz oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia.(wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. · III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 1/ Oświadczenie potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej, która jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego oraz projektanta w specjalności architektonicznej. 2/Oświadczenie potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (Załącznik nr 3) · III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości 100 000,00 zł III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY · III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: · wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone · wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami · oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień · opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia · III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: · oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia · aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy · III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert · III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lysomice.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łysomice 87-148 Łysomice ul. Warszawska 8; sekretariat Urzędu. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie Dyrektor Szkoły Podstawowej w Świerczynkach Otrzymują: 1/ Tablica ogłoszeń UG 2/ Tablica ogłoszeń Szkoły Podstawowej w Świerczynkach 3/ Strona internetowa: www.lysomice.pl 4/ a/a
data: 09.07.2010 Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia- Plac Zabaw w SwierczynkachOstaszewo: Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Ostaszewie, Gmina Łysomice w ramach rządowego programu (Radosna Szkoła). Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Szkoła Podstawowa w Ostaszewie , 87-148 Ostaszewo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 674 00 31, faks 56 674 02 56.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Ostaszewie Gmina Łysomice w ramach rządowego programu (Radosna Szkoła).. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę szkolnego placu zabaw, 2. wykonanie odwodnienia i przygotowanie terenu przeznaczonego pod budowę placu zabaw, 3. budowę, dostawę i montaż urządzeń na placu zabaw, 4. wykonanie i montaż na konstrukcjach, dostarczonych przez Wykonawcę, tablicy z regulaminem placu zabaw oraz napis o treści -Szkolny plac zabaw wyposażony w ramach programu RADOSNA SZKOŁA Zakres robót: W ramach realizacji zadania Wykonawca winien we własnym zakresie i na własny koszt (w ramach narzutu kosztów ogólnych do kosztorysu ofertowego): 1. wykonać i oddać przedmiot przetargu, zrealizowany zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, 2. zapewnić obsługę geodezyjną robót i wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, 3. utrzymać niezbędne zaplecze techniczne i plac składowy materiałów, 4. doprowadzić odpowiednie media na czas budowy wraz z uzyskaniem warunków technicznych, 5. zabezpieczyć teren budowy przed dostępem osób trzecich, 6. ubezpieczyć plac budowy, 7. utrzymać dojazdy do posesji w trakcie okresu realizacji, 9. uporządkować teren budowy. Wszystkie w / w elementy zamówienia zostaną ujęte w cenie ofertowej. 10. Przekazać dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie placu zabaw. II.3. Część Opisowa 1. Zakres zamówienia: a) opracowanie projektu budowlanego, uwzględniającego odwodnienie terenu oraz przygotowanie gruntu pod budowę placu zabaw (poleca się wykonanie badań geotechnicznych gruntu) - ok. 240m kw. z podziałem na: - nawierzchnia, amortyzująca upadek, na której zostanie zamontowany sprzęt rekreacyjny - ok.150 m kw., - strefa komunikacyjna - ok. 20 m kw. - przygotowanie terenu zielonego - ok. 70 m kw. wraz z wysianiem trawy, b) dostawa urządzeń zabawowych, c) wykonanie robót montażowych urządzeń zabawowych, d) wymagany zestaw sprzętu rekreacyjnego na placu zabaw: - zestaw sprawnościowy duży: o wym. ok. 9m x 6m składający się z wieży z dachem dwuspadowym, wieży sześciokątnej, mostu wiszącego na linach między wieżami, zjeżdżalni, drabiny poziomej, schodków prowadzących na jedną z wież oraz kratownicy do wspinania, - huśtawka podwójna siedziska z oparciami zawieszone na łańcuchach ocynkowanych: belka pozioma o długości ok. 3,50 m, - huśtawka wagowa drewniana zabezpieczona impregnatem o długości ok. 3 m, - pociąg z wagonikiem (drewno zaimpregnowane) o łącznej długości ok. 550 cm i szerokości 150 cm. - równoważnia drewniana (zaimpregnowane), składająca się z dwóch ramion (jedno ramię ze schodkami), ścianka wspinaczkowa z drewna impregnowanego- stolik z blatem pomalowanym w szachownicę wraz z ławkami(siedziska drewniane zaimpregnowane; konstrukcja metalowa)- stalowa ławka z oparciem - 2 sztuki: siedzisko i oparcie drewniane zabezpieczone impregnatem, e) wykonanie tablicy informacyjnej zawierającej regulamin korzystania z placu zabaw oraz napis o treści: Szkolny plac zabaw wyposażony w ramach programu rządowego RADOSNA SZKOŁA oraz jej zamontowanie wraz dostawą konstrukcji, f) wykonanie wszystkich niezbędnych prac potrzebnych do oddania do użytku przedmiotu zamówienia - wykonanie stref bezpieczeństwa urządzeń zabawowych, g) wykonanie ogrodzenia - zielona siatka z naciągiem o wys. 1,5 m, oczka siatki o wym. 60 mm x 60 mm, zielone słupki ogrodzeniowe o średnicy 4 cm, furtka zamykana na klucz- 2 sztuki, podmurówka, h) wszelkie koszty uzgodnień i odbioru ponosi wykonawca. 2. Nawierzchnia, na której zostanie zainstalowany sprzęt rekreacyjny winna amortyzować upadek dziecka z wysokości do 1,50 m . 3.Urządzenia rekreacyjne konstrukcji drewnianej. 4. Szkolny plac zabaw w strefie do zabaw i ćwiczeń ruchowych powinien być wyłożony nawierzchnią amortyzującą upadek dziecka z wysokości do 1,50 m, elastyczną Flexi-Step (lub równoważną) do stosowania na zewnątrz (zgodnie z normą bezpieczeństwa PN-EN1177 oraz certyfikat PZH), w kolorze pomarańczowym w odcieniu PANTONE: 152 C, RAL:2011 - Tieforange, zgodną z Polskimi Normami - wymagane warstwy: -Elastyczna nawierzchnia Fleki-Step (lub równoważna) - 4,5 cm -Kliniec 0-4 mm - 3cm -Tłuczeń 8 - 16 mm - 15 cm -Pospółka niesortowalna - 10 cm -Geotkanina -Obrzeże elastyczne na ławie betonowej 5x25x100cm natomiast w strefie komunikacyjnej (pod ścieżki) nawierzchnią syntetyczną typu tartan w kolorze niebieskim w odcieniu PANTONE: 540 C, RAL: 5003 - Saphirblau, zgodną z Polskimi Normami - wymagane warstwy: -Elastyczna nawierzchnia Fleki-Step (lub równoważna) - 3 cm -Kliniec 0-4 mm - 3cm -Tłuczeń 8 - 16 mm - 15 cm -Pospółka niesortowana - 10 cm -Geotkanina -Obrzeże elastyczne na ławie betonowej 5x25x100cm Z uwagi na dużą wilgotność terenu pod plac zabaw należy wykonać drenaż na całej powierzchni rurami PE perforowanymi w otulinie z geowłókniny, obsypany żwirkiem filtracyjnym. Odprowadzenie wykonać rurami PVC śr. 160 mm do kanalizacji deszczowej. 5. Sprzęt rekreacyjny musi posiadać co najmniej trzyletni okres gwarancji, powinien być wykonany z bezpiecznych i trwałych materiałów, powinien być zgodny z Polskimi Normami oraz z warunkami bezpieczeństwa określonymi w szczególności w przepisach o ogólnym bezpieczeństwie produktów. Plac zabaw musi być zgodny z normami bezpieczeństwa EN-1176 i EN-1177. 6. Wykonawca przedłoży zamawiającemu na zamontowane urządzenia zabawowe certyfikaty bezpieczeństwa, deklaracje odpowiedzialności za wyroby, instrukcje kontroli, obsługi i konserwacji, rysunki oraz oświadczenie o zgodności zamontowania urządzeń zabawowych z instrukcją montażu oraz nadawaniu się do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. 7. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na przedmiot umowy włącznie z wbudowanymi materiałami. Okres gwarancji i rękojmi ustala się na 36 miesięcy, liczonych od daty odbioru końcowego na całość zamówienia. 8. Wszelkie roboty, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, a nie zostały zgłoszone Zamawiającemu (mimo braku ich w dokumentacji przetargowej, a wynikające z przepisów Prawa Budowlanego, Polskich Norm lub norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane, sztuki budowlanej), nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych i będą musiały być wykonane przez oferenta na koszt własny. 9. Przy wykonaniu robót budowlanych należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami Prawa budowlanego (art. 10 ustawy z dnia 07.07.1994 r., tj. Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.23-9, 43.32.50.00-7. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.10.2010. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) przed terminem otwarcia ofert. III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW · III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 1)Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 2)Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub oświadczenie 3)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, oświadczenie. · III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. a) Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, tj. przed datą publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 2 robót, których przedmiotem jest budowa, przebudowa lub remont placu zabaw, bądź dostawa urządzeń wyposażenia placu zabaw o wartości co najmniej 50 000,00 zł każda, poprzez przedstawienie referencji od poprzednich Zamawiających. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do niniejszej SIWZ. · III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2 b ustawy, może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku, gdy podmiot(y) przedstawiający pisemne zobowiązanie, o którym mowa wyżej, będzie uczestniczył w części wykonania zamówienia, Zamawiający żąda przedłożenia przez ten podmiot(y) dokumentów i oświadczeń wskazanych w rozdziale 11 pkt 1 ppkt 1-3 niniejszej SIWZ oraz oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia.(wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. · III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 1/ Oświadczenie potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej, która jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego oraz projektanta w specjalności architektonicznej. 2/Oświadczenie potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (Załącznik nr 3) · III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości 100 000,00 zł III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY · III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lysomice.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łysomice 87-148 Łysomice ul. Warszawska 8. sekretariat Urzędu. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie Dyrektor Szkoły Podstawowej w Ostaszewie
data: 09.07.2010 Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia- Plac Zabaw w OstaszewieLinkiWarto zobaczyćWarto zobaczyć
Ankieta
Polecamy
|
||
Dane kontaktoweUrząd Gminy Łysomiceul. Warszawska 8, 87-148 Łysomice tel. (56) 678-32-22, 678-33-95 tel./fax (56) 678-35-05 sekretariat@lysomice.pl Licznik odwiedzin: 227592
Ostatnia aktualizacja: 2012.07.31
Copyright © UG Łysomice
|