Urząd Gminy Łysomice

Strona główna Struktura serwisu Wyślij wiadomość
Dziś jest: 10.02.2016
Imieniny: Jacentego, Elwiry, Jacka

Treść

Gratulujemy wyróżnienia w konkursie „Świąteczna bombka zrobiona lepsza niż kupiona” dla Helene Matzkeit. Konkurs zorganizowany był przez Urząd Marszałkowski i skierowany  do przedszkolaków i uczniów podstawówek na najpiękniejsze oryginalne ozdoby bożonarodzeniowe wykonane indywidualnie. Serdecznie gratulujemy Helene, dziecka uczęszczającego do Przedszkola Publicznego "Jelonek" w Papowie Toruńskim i życzymy dalszych sukcesów.


 

Dzieci z Przedszkola Publicznego Jelonek i filii realizują program „Kubusiowi Przyjaciele Natury” w tym roku wzięły udział w konkursie „Zwierzakolubni”  Pracę pod opieką wychowawczyń wykonały dzieci z odpadów gromadzonych w przedszkolu, bądź domach dzieci uczęszczających do przedszkola. Wielki Konkurs Ekologiczny dla przedszkoli to konkurs plastyczny przeznaczony dla przedszkoli, punktów i oddziałów przedszkolnych oraz zerówek z całej Polski. W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 2500 przedszkoli w tym nasze. Tym samym należymy do grona przedszkoli w których promuje się zachowania proekologiczne. Oto nasza praca oraz dyplom uczestnictwa w konkursie:

autor: Aleksandra Janus

 

W naszych przedszkolach, aby zwiększyć aktywność dzieci korzystamy z różnych innowacyjnych programów nauczania. W  roku 2014/2015 wybraliśmy następujące programy:

Moduł „Od bazgrania do pisania”

Jest to nowatorski program opracowany przez wybitnych pedagogów i psychologów angielskich, na podstawie teorii i badań Lwa Wygotskiego. ”. Jest to moduł, będący jedną  z dwunastu części programu Rozwoju Poznawczego „Klucz do uczenia się.” Moduł „Od bazgrania do pisania” pomaga dzieciom w rozwinięciu umiejętności, jakich potrzebują zarówno do pisania jak i kreatywnego wyrażania się w pracy twórczej.

Ważną cechą programu jest wykorzystanie ćwiczeń do wzmacniania palców – „Gimnastyka Paluszków”, używanie „pierścieni do pisania”, aby zapewnić prawidłowe trzymanie ołówka i kredek przez dzieci. Dzięki realizacji poszczególnych sesji następuje przygotowanie mięśni rączki i nadgarstka Dziecka, do odpowiedniego prowadzenia kredki, pędzla, długopisu, pomaga wykształcić precyzyjną kreskę i przygotowuje rączkę Dziecka do precyzji w pisaniu liter.

Dzieci obserwują zjawiska, określają elementy wizualne zanim je narysują, namalują lub wymodelują w plastelinie. Rozmowy na temat prac pomagają rozwijać umiejętności komunikowania się, pewność siebie i dumę ze swoich osiągnięć.

Moduł "Matematyka sensoryczna"

Moduł "Matematyka sensoryczna" rozwija umiejętności analizowania zewnętrznych cech przedmiotów, co pozwala budować podstawy do rozwijania umiejętności poznawczych dzieci. Moduł ten uczy dzieci rozpoznawać i posługiwać się kolorami, kształtami, rozmiarami. Dzięki ćwiczeniom, które zawsze przeprowadzane są w grupie dziecko potrafi nazywać cechy sensoryczne przedmiotów. Zajęcia te umożliwiają dzieciom rozpoczęcie szerszej analizy przedmiotów, porównywania, badania, zastanawiania się nad tym co nas otacza. Wszystkie ćwiczenia mają charakter praktyczny. Moduł „Matematyka sensoryczna” dostarcza fundamenty do nauki matematyki i jest uwielbiana przez dzieci.


 

 

KLANZA - METODA TWÓRCZEJ EKSPRESJI I SWOBODNEJ ZABAWY


KLANZA jest to metoda pedagogiki zabawy oraz jedna z najczęściej stosowanych w przedszkolu metod aktywizujących dzieci. Pedagogika zabawy uznaje przeżycie jako wartość i preferuje zdobycie pozytywnego doświadczenia lub doznania w trakcie pracy w grupie i z grupą. Zabawa jest także pełną emocji sytuacją, która pobudza do refleksji. Zdecydowanie unika bezsensownej rywalizacji, przypadkowych zwycięstw, konkurencji, w której jeden zwycięża, a reszta przegrywa. Zabawy uczą współdziałania współpracy, dostrzegania różnych
mocnych stron wśród uczestników grupy.
Pedagogika zabawy wykorzystuje urozmaicony zestaw propozycji, które mogą ożywić tradycyjne nauczanie. Poprzez tańce i zabawy integracyjne, które pomagają przezwyciężyć dziecięce lęki i obawy, pomaga osiągnąć poziom swobodnego komunikowania się. Przeżycie zadowolenia, radości pomaga osiągnąć harmonię i zwiększa poczucie przynależności do grupy. Tańce dają możliwość uwolnienia się od wewnętrznych napięć i niepokojów, dają ujście nagromadzonym emocjom. Wyzwalają aktywność ruchową, pozwalają dzieciom na budowanie poczucia własnej wartości, a animacja przy pomocy ruchu ukazuje klimat w innym świetle.
Zalety pedagogiki zabawy , wdrożone do praktyki dnia codziennego , oddziałują nie tylko na jakość wykonywanej pracy , w wielu przypadkach przynoszą dużą satysfakcję nie tylko
nauczycielom , ale również wychowankom .
• zastosowanie pedagogiki zabawy w przedszkolu kształtuje w dzieciach poczucie odpowiedzialności nie tylko za siebie , ale także za grupę , do której dana jednostka uczęszcza,
• zadania wychowawczo – dydaktyczne stawiane przed nauczycielami przedszkola , zakładają także dobrą współpracę z rodzicami . Organizacja uroczystości przedszkolnych , w których rodzice nie są tylko biernymi widzami , lecz angażują się razem z dziećmi we wspólną
zabawę , sprzyja integracji dzieci , rodziców i nauczycieli .
Środowisko przedszkolne jest podatne na zmiany i chętniej wprowadza do praktyki wszelkie innowacje . Wynika to z większej swobody programowej , umożliwiającej nauczycielowi
większą autonomię w działaniu.
Pedagogika zabawy – nowy kierunek w edukacji i wychowaniu jest skuteczną metodą we wszechstronnym rozwoju osobowości dziecka oraz bogate źródło nowych pomysłów, nowego
spojrzenia na metody wychowawcze.

 

Witamy na portalu społecznościowym Facebook profil Urzędu Gminy Łysomice

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć
Otwarcie przedszkola w Papowie Toruńskim
Ankieta
Polecamy
ePUAP
Lokalna Grupa Działania „Ziemia Gotyku” (LGD)
Poza Toruń